Aktiviti Badminton (Terbuka untuk semua):



Venue (akan diupdate SEHARI sebelum game):

1. Gelanggang 1 : DEWAN SERBAGUNA MBSA Alamat Jalan Setia Damai U13/15, Seksyen U13, 40150 Shah Alam, Selangor Darul Ehsan. (KLIK PETA DISINI)

ATAU

2. Gelanggang 2 : KOMPLEKS SUKAN SUKSES SEKSYEN 6 SHAH ALAM. (KLIK PETA DISINI)

Masa : Setiap Ahad (3.00 petang - 4.00 petang)


Untuk JOIN Game Ahad ini ,

SILA KLIK > DISINI






Thursday, September 17, 2015

12 Cara Hilangkan Stress

1. Dekatkan diri dengan Allah. Perbanyakkan solat sunat, zikir dan berdoa memohon agar diberikan petunjuk, ketenangan, dan jalan keluar yang terbaik dari masalah yang kita hadapi. Boleh juga perbanyakkan membaca Al-Quran dan sentiasa dalam keadaan berwuduk.

2. Berfikiran positif. Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Berkawan atau dekatkan diri dengan dengan orang yang berfikiran positif dan mampu memberi motivasi juga satu cara untuk mengurangkan tekanan.

3. Berada dalam keadaan relax dengan melakukan aktiviti yang disukai seperti blogging *macam korang la*, mendengar muzik, melukis, berenang *kuak lentang*, membaca buku *jangan baca novel sentimental atau horror yer*, atau apa sahaja yang anda rasa mampu mengurangkan tekanan. Kalau tidur boleh mengurangkan tekanan, tidur la tapi jangan overdose sudah la. 

4. Berkongsi tekanan dan masalah anda dengan orang yang anda percaya seperti keluarga dan teman rapat.

5. Jujur pada diri. Tarik nafas dan dengan rendah hati fikirkan kembali kesalahan yang mungkin anda telah lakukan. Fikirkan jalan penyelesaian terhadap masalah yang anda hadapi dengan fikiran yang tenang tanpa dipengaruhi dengan emosi. Jauhi hasad dengki, sikap terburu-buru dan egois.

6. Berekreasi. Anda boleh bersukan bersama-sama orang yang tersayang seperti kawan-kawan dan keluarga. Atau lebih mudah untuk anda bermain permainan seperti badminton, futsal, atau bola jaring. Selain dapat menghilangkan stress, dapat juga mengeratkan hubungan anda anda dan orang lain.


7. Menangis. Menangis sepuas hati. Boleh juga anda menjerit melepaskan geram di tepi pantai. Pastikan tak mengganggu pengunjung yang lain yer! 

8. Ambil makanan dan minuman yang boleh menghilangkan stress seperti ais-krim, ABC, coklat, dan jus buah-buahan. Ni mesti ada yang da terliur nih!!

9. Cintai diri sendiri. Hargai kebolehan diri sendiri dan yakin anda mampu mengatasi sebarang cabaran dalam hidup. Anda mampu berdiri teguh walau badai kehidupan terus terusan melanda anda. *Perghh..ayat~*

10. Baca atau tonton cerita-cerita lawak yang membuatkan anda gelak sakan. Contohnya macam Maharaja Lawak ke, Runningman ke, suka hati korang la.. Paling mudah, tekan saja SINI pasti korang tergelak.

11. Lakukan urutan badan. Pergi spa la paling mudah. Kalau tak mampu, terpaksa urut sendiri la..haha. Urut bahagian leher dan sekitar kepala dan bahu untuk efek cepat.

12. Bercuti. Ambil sedikit masa untuk diri anda. Melanconglah ketempat-tempat yang tenang seperti ke pulau dan pantai. Malaysia punyai banyak tempat menarik yang menenteramkan. Selamat berehat!
Langgan Update Aktiviti Kelab Badminton Rekreasi SUKA SUKA ke Emel ANDA !,
Taip Emel anda dlm kotak dibawah DAN Kkik Langgan:


Delivered by FeedBurner
academy badminton attraction in shah alam aturan main badminton badminton academy badminton academy in kuala lumpur badminton centre badminton court in klang badminton court in kuala lumpur badminton court kuala lumpur badminton court nearby badminton facilities badminton lee badminton main rules badminton malaysia tournament badminton place badminton play badminton shah alam badminton tournament malaysia 2014 best sports venues cara cara main badminton cara main badminton central badminton cheap badminton court college in klang company in klang court badminton shah alam dewan badminton shah alam dewan shah alam frenzy futsal shah alam frenzy sports futsal shah alam join badminton club kawasaki badminton kawasaki badminton club kawasaki badminton klang kelab badminton shah alam klang badminton klang in malaysia klang kuala lumpur kuala lumpur to klang main badminton main roles and responsibilities of officials in badminton main rules of badminton malaysian badminton tournament matsushita shah alam place to play badminton seksyen shah alam shah alam area shah alam badminton shah alam seksyen skill main badminton teknik main badminton tips main badminton where can you play badminton where is shah alam

KLIK ICON TWITTER & FACEBOOK DIBAWAH DAN SHARE INFO DI LAMAN INI BERSAMA  KAWAN KAWAN UOLS.... Sharing is Caring !