Aktiviti Badminton (Terbuka untuk semua):



Venue (akan diupdate SEHARI sebelum game):

1. Gelanggang 1 : DEWAN SERBAGUNA MBSA Alamat Jalan Setia Damai U13/15, Seksyen U13, 40150 Shah Alam, Selangor Darul Ehsan. (KLIK PETA DISINI)

ATAU

2. Gelanggang 2 : KOMPLEKS SUKAN SUKSES SEKSYEN 6 SHAH ALAM. (KLIK PETA DISINI)

Masa : Setiap Ahad (3.00 petang - 4.00 petang)


Untuk JOIN Game Ahad ini ,

SILA KLIK > DISINI






Wednesday, September 16, 2015

Beberapa kelebihan bermain Badminton

Beberapa kelebihan bermain Badminton


Badminton adalah mungkin salah satu yang tertua dan Sukan paling popular pernah. Terdapat ramai individu yang memihak kepada sukan ini kerana ia adalah mudah untuk belajar dan sangat menyeronokkan. Selain dari sebagai satu sukan yang menghiburkan, badminton menawarkan beberapa manfaat kesihatan juga.
Bercakap tentang manfaat kesihatan, kelebihan pertama bernilai disebutkan adalah bahawa ia membantu menurunkan tahap kolesterol. Ia pergi jauh dalam mengurangkan LDL di dalam badan yang dikenali sebagai kolesterol yang tidak baik. Seperti tahap kolesterol keseluruhan mula berkurangan, anda mendapat kebebasan daripada isu biasa kolestrol dalam badan anda yang seterusnya adalah punca utama masalah kesihatan seperti serangan jantung.
Jika anda ingin mengekalkan hati yang sihat, maka, anda telah mendapat satu alasan yang lebih banyak kepada bermain sukan ini. Telah dinyatakan bahawa orang-orang yang bermain sukan ini agak kerap, akan lebih cenderung untuk membina otot-otot yang lebih kuat di tengah-tengah. Ini membantu dalam kelancaran aliran darah ke arah jantung. Dan, lebih-lebih lagi? Ia Menyimpan tab pada fungsi hati dengan mengekalkan kadar jantung yang sesuai.
Tahukah anda bahawa bermain badminton pada tahap yang kerap boleh meningkatkan tahap imuniti anda? Terdapat beberapa kajian yang mencadangkan bahawa bermain permainan selama tiga puluh minit tiap-tiap hari boleh meningkatkan daya ketahanan diri anda. Ini adalah semata-mata kerana fakta bahawa sukan membantu mengukuhkan semua anda fungsi tubuh, yang bermakna meningkatkan imuniti.
Seperti meningkatkan imuniti badan, badan menjadi cukup kuat untuk melawan pelbagai penyakit dan jangkitan seperti jangkitan yis dan banyak lagi. Walau bagaimanapun, sekiranya anda sudah mengalami jangkitan yis yang teruk, Jalan terbaik keluar adalah untuk menggunakan produk-produk yang berkesan seperti rawatan jangkitan yis Yeastrol. Produk ini tidak menimbulkan sebarang risiko kesan-kesan sampingan dan menunjukkan keputusan 100%.
Penurunan berat badan adalah untuk manfaat kesihatan yang jelas bermain badminton. Sukan adalah agak berat dan melibatkan aktiviti fizikal yang ketat, yang seterusnya membantu anda menurunkan berat badan. Selain itu, sukan juga dikatakan meningkatkan fungsi metabolik, yang Selain itu menyumbang kepada penurunan berat badan.
Tetapi, anda tidak boleh semata-mata bergantung pada Sukan ini untuk mengetuk semua pound yang tidak diingini. Lagipun, ia akan mengambil masa terlalu lama untuk menumpahkan berat oleh bermain badminton sahaja. Jika anda sedang mencari cara yang lebih cepat untuk Kurangkan berat badan, bertukar silih-berganti yang berkesan seperti penahan selera makan membakar Caralluma.
Kemungkinan menghidap osteoporosis akan mengurangkan jika anda kerap pada sukan itu. Badminton adalah terkenal untuk meningkatkan ketumpatan tulang serta memperbaiki kekuatan tulang. Ini merendahkan kemungkinan pecah tulang dengan ketara. Ini menjadikan sukan ini lebih berkesan untuk wanita.


Langgan Update Aktiviti Kelab Badminton Rekreasi SUKA SUKA ke Emel ANDA !,

Taip Emel anda dlm kotak dibawah DAN Kkik Langgan:


Delivered by FeedBurner
academy badminton attraction in shah alam aturan main badminton badminton academy badminton academy in kuala lumpur badminton centre badminton court in klang badminton court in kuala lumpur badminton court kuala lumpur badminton court nearby badminton facilities badminton lee badminton main rules badminton malaysia tournament badminton place badminton play badminton shah alam badminton tournament malaysia 2014 best sports venues cara cara main badminton cara main badminton central badminton cheap badminton court college in klang company in klang court badminton shah alam dewan badminton shah alam dewan shah alam frenzy futsal shah alam frenzy sports futsal shah alam join badminton club kawasaki badminton kawasaki badminton club kawasaki badminton klang kelab badminton shah alam klang badminton klang in malaysia klang kuala lumpur kuala lumpur to klang main badminton main roles and responsibilities of officials in badminton main rules of badminton malaysian badminton tournament matsushita shah alam place to play badminton seksyen shah alam shah alam area shah alam badminton shah alam seksyen skill main badminton teknik main badminton tips main badminton where can you play badminton where is shah alam

KLIK ICON TWITTER & FACEBOOK DIBAWAH DAN SHARE INFO DI LAMAN INI BERSAMA  KAWAN KAWAN UOLS.... Sharing is Caring !